Utálom a kövéreket?

Néha tényleg új dolgokat tudok meg magamról. 

Sziasztok!

Képzeljétek el, hogy ma kivételesen szabadnapos vagyok. Nincs se nyelviskola, se egyetem, és úgy döntöttem, hogy ezen a napon kicsit megpróbálom kipihenni magam. Azt még nem tudom, hogy mindezt hogyan fogom kivitelezni a négy fal között, de örök optimista lévén megpróbálok vakamit kitalálni. Ha már optimizmusnál tartunk, akkor szeretném elárulni, hogy bármennyire is nehéz néha elviselni ezt a helyzetet, azért megpróbálok a végsőkig pozitív maradni. A mai napon ezen kívül még egy cikkel fogok jelentkezni. Ugye hajnalban írtam egy pársoros szösszenetet a tabu témákról, és még abban említettem, hogy majd ma elmesélem a rasszista történetemet is, de az majd csak délután kerül ki. Most egy olvasói levélre szeretnék reflektálni újfent.

Körülbelül három hete történt az incidens. Az illető bekövette az Ubul Világa facebook oldalát, ott zsinórban lájkolt minden képet, amit talált, majd ezek után valahogyan rábukkant a privát profilomra, amin bejelölt. Rólam azt kell tudni, hogy kicsit ilyen skizofrén állapotban vagyok, hiszen amit Ubulként megosztok, azt kimondottan az olvasóimnak szánom, amit a privát profilomon osztok meg, azt pedig azoknak a személyeknek, akik tényleg ismernek. Kicsit számomra a blogolás is munka, és sosem szerettem a magánéletet vegyíteni a munkával. Ennek az illetőnek is írtam egy üzenetet amiben megköszöntem, hogy kedvelte az oldalamat, de mivel nem ismerjük egymást, ezért nem áll módomban őt visszaigazolni. Szerintem nem fogtok meglepődni azon, ha azt mondom, hogy ő ezen megsértődött, és elkezdett kioktatni, hogy biztos azért nem akarom őt visszaigazolni, mert ő idősebb és kövér. Ezenkívül pedig azt is megkaptam, hogy lehetnék sokkal toleránsabb, és nem kéne ennyire látványosan lenéznem azt, aki kövér, mert egykor én is az voltam.

Biztos vagyok benne, hogy ennek az illetőnek nagyon sok negatív élménye volt, tuti, hogy rengeteget bántották a kinézete miatt, hiszen az emberek többségi ilyen esetben hozza fel ezeket lehetséges indokoknak. Abban is biztos vagyok, hogy a bántásokon kívül ő azért is láthat belém ilyet, mert saját maga nem elégedett a kinézetével.

Man-with-beer-belly-credit-iStock-464817311

Volt már cikkem, amiben arríól írtam, hogy 10 éve nagyon kövér voltam, és nekem 121 kilósan jött el az a pont, amikor azt mondtam, hogy változtatni kell az életemen. Rengeteg változás állt be emiatt a megszokott hétköznapjaimba. Leszoktam a nasiról, elkezdtem odafigyelni az étkezésemre, majd idővel elkezdtem rendszeresen mozogni.

Kicsit sem nézem le a kövér embereket, azért, mert egykor én is az voltam. Tudom mennyire nehéz így élni, pláne, ha az ember közben vágyik a változásra. Higgyétek el, a legnehezebb dolog meghozni az elhatározást, hogy meg szeretnél változni. Pont emiatt nem ítélkezem mások felett, mert nagyon jól tudom, hogy ezek az emberek mit élnek át, és min mennek keresztül. A Facebook oldalamon is azért osztom meg a régi képeimet összehasonlítva a mostani konditermes képekkel, hogy bátorítsak mindenkit arra, megéri belevágni az újba, hiszen, ha megvan a kitartás, a türelem, a motiváció, és betartják a szabályokat, akkor minden sikerülhet. Azokat az embereket pedig kimondottan becsülöm és tisztelem, akik képesek magukat duciként is elfogadni, és így boldog az életük. Én azért fogytam le, mert baromira nem voltam boldog és utáltam magamra nézni a tükörben. Nem másokat utáltam miatta, nem a kövér embereket, hanem önmagam, amiért nem úgy nézek ki, amire én vágyok.

Soha nem kinézet alapján válogattam meg az ismerettségi körömet. A Facebookon azt sem igazolom vissza, aki a legjobban kinéző modell alkat, ha nem ismerjük egymást személyesen, vagy ne beszéltünk volna már valamilyen más platformon, ami miatt úgy érzem, hogy van értelme felvenni az ismerőseim közé.

Egy valami van mindössze, amit nehezen tudok elviselni, az pedig az örök pesszimizmus, és az, ha valaki azt mondja valamire, hogy ezt úgy sem tudom megcsinálni. A legkönnyebb út bármire rávágni, hogy nekem ez úgysem menne, és beletörődni ebbe. Aki tőlem ezügyben segítséget kér, annak nagyon szívesen segítek, bár nem vagyok életmód tanácsadó, de annyit el tudok mondani én is, hogy mi az amire étkezésnél oda kell figyelni, vagy mik azok a dolgok, amiket érdemes elkerülni. Szívesen ajánlok dietetikust, konditermet és személyiedzőt is akár.

Ha valaki, akkor én nagyon tudom, hogy milyen kövérnek lenni, és mennyi bántás jár vele ami által rengeteg frusztráció, harag és düh gyűlik fel az emberben, de nem mindenki előítéletes, és nem mindenki a kinézet alapján fog megítélni bárkit is. Én sem ezalapján teszem. Ha pedig valakit nem igazolok vissza a közösségi oldalon, akkor az mindössze azért van, mert nem ismerjük egymást. Viszont, ha bárkinek bármilyen kérdése van, akkor azt nyugodtan felteheti az Ubul nevű oldalamon, ahol ugyanúghy lehet nekem üzenetet küldeni, mint a privát profilomra. Lehetséges, hogy nem tudok azonnal válaszolni, de amint ráérek ezeket el szoktam olvani, és vissza is szoktam írni.

Szóval kedves mindenki, ne legyetek előítéletesek! És kedves duci társaink ne higgyétek mindig azt, hogy a kövérségetek miatt utál titeket a világ.

Utálom a kövéreket?” bejegyzéshez 3ozzászólás

      1. Először is szerintem igencsak korlátoltnak kell lenni, ha valaki kinéztet alapján kommunikál a másikkal. Másodszor pedig pont amiatt nem tudok lenézni másokat, mert én sem vagyok tökéletes.

        Kedvelik 1 személy

Hozzászólás